لباس 13 بدر+ 3 استایل پیشنهادی

لباس طبیعت گردی- لباس 13 بدر

لباس 13 بدر همان طور که از اسمش پیداست به لباسی می گویند که مخصوص پوشیدن در روز 13 بدر می باشد. اینکه برای لباس 13 بدر چه مدل لباسی بهترین انتخاب می باشد بستگی به مکانی دارد که شما قصد دارید تعطیلات 13 بدر را آنجا بگذرانید. انواع مختلف شلوار اسپرت یکی از آیتم های ضروری برای این روز می باشد. شما می توانید شلوار اسپرت خود را با انواع تی شرت ها، سوییشرت ها و هودی ها برای مکان های کمی خنک تر استایل کنید. در این مقاله در زنبیل نو سعی داریم به بررسی استایل هایی بپردازیم که شما می توانید در روز 13 بدر از آن ها استفاده کنید.

13 بدر 1 تاریخچه 13 بدر

13 بدر 2 ست اسپرت برای 13 بدر

13 بدر 3 ست شومیز و دامن ساحلی

تاریخچه 13 بدر

قبل از بررسی تاریخچه 13 بدر سری به  zanbilno بزنید و شلوار اسپرت مناسب 13 بدر امسال خودتون را سفارش بدین. تاریخچه 13 بدر به روایتی به زمان جمشید، شاه پیشدادی باز می گردد. در آن دوران ایرانیان در روز سیزده نوروز به دامان طبیعت و چشمه سارها می رفتند و این روز را جشن می گرفتند. ایرانیان در این روز که تیر یا تشتر هم نامیده می شود برای پیروزی ایزد باران دعا می کردند. آن ها برای رهایی از دیو خشکسالی که به آن اپوش می گفتند به درگاه ایزد باران دعا می کردند و از او یاری می جستند.

زرتشتیان از بامداد روز قبل از تشتر سفره ی نوروزی خود را با انواع و اقسام خوردنی ها و نوشیدنی ها پهن می کردند. در روز تیر یا تشتر باقی مانده سفره خود را به دامان طبیعت و در کنار جویبار ها و چشمه سار می بردند. بعضی از مورخان بر این باورند قدمت این مراسم به هزاران سال پیش بازمی گردد. مثلا با توجه به کتیبه های سومری و بابلی، مراسم هایی مانند «زگموگ» در سومر و «آکیتو» در بابل جزو این آیین ها به شمار می رفته است.

روز 13 بدر- لباس 13 بدر
روز 13 بدر- لباس 13 بدر- زنبیل نو

13 بدر 1 تاریخچه 13 بدر

13 بدر چی بپوشیم؟

در فصل بهار عمدتا با تغییرات آب و هوایی مواجه می شویم. به علت تغییرات آب و هوایی برای لباس 13 بدر همیشه باید گوش به زنگ شرایط جوی بود. در این فصل ممکن است صبح ها گرم و آفتابی اما نزدیک غروب سرد و بارانی شود. برای لباس 13 بدر ابتدا باید مکانی که قصد دارید 13 بدر را آن جا بگذرانید از قبل انتخاب کنید. مثلا اگر بخواهید به جنگل بروید یا نزدیک رودخانه ها و چشمه ها با اینکه بخواهید به منزل شخصی بروید کاملا متفاوت است.

در کل شما در این روز زمان زیادی را در روز سپری می کنید. در نتیجه  برای لباس 13 بدر انتخاب لباس هایی با رنگ های روشن و نخی بهترین انتخاب است. اما حواستان باشد لباس گرم هم همراه خود داشته باشید چون در این روز ممکن است هر لحظه هوا سرد شود. لباس 13 بدر شما باید به شکلی باشد که برای روزی که در آن فعالیت زیادی دارید مناسب باشد. در ادامه با زنبیل نو همراه باشید تا با هم لباس هایی که برای 13 بدر مناسب است را بررسی کنیم.

چند نکته برای انتخاب لباس 13 بدر

اولین نکته برای انتخاب لباس 13 بدر این است که لباس شما با توجه به آب و هواب مکانی هستید انتخاب شود. مثلا اگر قصد دارید در جنگل و یا کنار دریا و چشمه باشید لازم است که  لباس گرم همراه خود داشته باشید. نکته ی دوم این است که سعی کنید لباسی انتخاب کنید که برای این روز راحت و باشد و دست و پا گیر نباشد. مثلا استفاده از لباس های خیلی بلند و یا کفش های پاشنه بلند اصلا برای این روز مناسب نیست.

اگر قصد دارید در این روز  به پیاده روی و یا کوهنوردی بروید حتما لباس ها و کفش های مخصوص آن را استفاده کنید. نکته ی سوم این است که حتما لباس اضافه همراه خود ببرید. در این روز شرایط جوی نامساعد است. از طرفی هم ممکن به علت بازی و یا فعالیت زیاد لباس شما کثیف شود و یا عرق کنید. در نتیجه یک دست لباس اضافی حتما همراه خود داشته باشید. در ادامه مقاله با zanbilno همراه باشید تا لباس های مناسب 13 بدر با هم بررسی کنیم.

ست های اسپرت بهترین گزینه برای لباس 13 بدر

ست های اسپرت برای روز 13 بدر یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. این سبک از لباس چون راحتی زیادی دارد برای لباس 13 بدر بسیار مناسب است. ست های اسپرت می تواند شامل ست های ورزشی، لگ ها و شلوار های بگ و یا نیم بگ باشد. در این روز چون اکثر افراد در حال بازی و سرگرمی هستند نباید انتخاب لباس 13 بدر دست و پا گیر و مزاحم باشد. در دسته ی لباس های اسپرت می توان به تی شرت های نخی برای آقایون و خانم ها و انواع شلوارک ها برای آقایان اشاره کرد.

ست اسپرت 13 بدر - لباس 13 بدر
ست اسپرت 13 بدر – لباس 13 بدر-زنبیل نو

13 بدر 2 ست اسپرت برای 13 بدر

ست کردن لباس برای طبیعت گردی

اگر در این روز قصد طبیعت گردی دارید برای استفاده از لباس 13 بدر مناسب باید چند نکته را رعایت کنید. در ابتدا لباسی را انتخاب کنید که با توجه به شرایط آب و هوایی آن مکان مناسب باشد. برای مکان های خیلی گرم از تی شرت های نخی و شلوار های لینن خنک استفاده کنید. سعی کنید رنگ های انتخابی شما روشن باشد که نور آفتاب را کمتر جذب کند. برای مکان هایی که کمی خنک تر و یا سردتر است از انواع هودی ها و یا دورس های با شلوار های اسپرت می توانید به عنوان لباس 13 بدر استفاده کنید.

برای مکان هایی که کمی پیاده روی سخت است مثل پیاده روی در کوه و یا جنگل، لباس‌های مخصوص به خود را می طلبد.برای این مدل پیاده روی ها باید کفش مخصوص داشته باشید که بسیار مقاوم و ضد آب باشند. برای انتخاب رنگ سعی کنید خود را هم رنگ طبیعت نکنید! بله درست است نباید هنگام طبیعت گردی هم رنگ طبیعت باشید. علت آن این است که اگر احیانا دچار حادثه شدید شما را راحت تر پیدا کنند. بعد از گشتن در طبیعت با لباس های مخصوص حالا در زنبیل نو به سراغ یکی از لباس های ترند برای لباس 13 بدر می رویم.

شومیز یک انتخاب عالی برای لباس 13 بدر

شومیزها جزو آن دسته از لباس هایی است که در چند سال اخیر جایگاه ویژه ای در استایل خانم ها باز کرده است. علت محبوبیت شومیزها به چند علت می باشد. اولین علت آن راحتی آن است. شومیزها به علت بافت پارچه ای که دارند حس راحتی و خنکی را همراه خود دارند. از دیگر علت های آن ست شدن راحت آن با انواع شلوارها و دامن ها می باشد. شما می توانید شومیز ها را با انواع جین ها، شلوارهای کتان و یا شلوارهای بگ و نیم بگ برای لباس 13 بدر خود استایل کنید.

شما می توانید حتی از پیراهنای همسر و یا پدر خود نیز به عنوان شومیز استفاده کنید و آن را استایل کنید. برای استایل لباس 13 بدر شومیز ها می تواند جزو اولین انتخاب ها باشد. شما به راحتی می توانید با انتخاب یک شومیز با شلوار جین یک استایل اسپرت برای خود بسازید. شما می توانید شومیز خود را با یک دامن ساحلی خنک استایل کنید و در کنار دریا از آن استفاده کنید. از شلوارهای جاگر غافل نشوید! می توانید شومیزهایی که از کمد برادر، پدر و یا همسر خود برداشتید را با یک شلوار جاگر استایل کنید.

لباس ساحلی- لباس 13 بدر
لباس ساحلی- لباس 13 بدر- زنبیل نو

13 بدر 3 ست شومیز و دامن ساحلی

نتیجه گیری

13 بدر یکی از روزهای خاطره انگیز برای هر کسی در فرهنگ پارسی و ایرانی می باشد. در این روز ایرانیان روز طبیعت را در کنار خانواده خود در دامان طبیعت جشن می گیرند. یکی از دغدغه های مهم در روز 13 بدر این است که لباس 13 بدر چی بپوشیم؟ همان طور که پیشتر در zanbilno  گفتیم برای لباس 13 بدر می توانید از استایل های اسپرت و ست های مخصوص طبیعت گردی استفاده کنید. چند نکته مهم در انتخاب لباس وجود داشت. نوع لباس با توجه به مکانی که هستیم، راحتی لباس و رنگی که برای لباس خود انتخاب می کنیم. با رعایت این نکات 13 بدر دلچسبی را در کنار خانواده خود سپری خواهید کرد.

موضوع مقاله 13 بدر چی بپوشیم؟
بهترین ست لباس 13 بدر ست های اسپرت و شومیز ها برای خانم ها برای لباس 13 بدر
نویسنده آسیه روانان
تاریخ 1402/12/22

سوالات متداول

  1. 13 بدر چه روزی است؟ 13 فروردین اولین ماه فصل بهار .در این روز ایرانیان روز طبیعت را در کنار خانواده خود در دامان طبیعت جشن می گیرند.در این روز ایرانیان روز طبیعت را در کنار خانواده خود در دامان طبیعت جشن می گیرند.
  2. نکات مهم در استایل لباس 13 بدر چیست؟ نوع لباس با توجه به مکانی که هستیم، راحتی لباس و رنگی که برای لباس خود انتخاب می کنیم.
  3. انواع لباس های مناسب برای لباس 13 بدر کدام است؟ ست های اسپرت، لباس های مخصوص طبیعت گردی و انتخاب انواع شومیزها
miss ravanan
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • آرزو قدیری 23 اسفند 1402 / 12:41 ب.ظ

    به نظر من بهترین استایل برای لباس 13 بدر لباس های اسپرت و راحته. به خاطر اینکه تو این روز آدم همش دنبال تفریح و بدو بدوعه بهتر که یه لباس اسپرت و راحت بپوشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *